Пройшовши 1,5 роки декретної відпустки та дапатції після неї, довго думала чи продовжувати працювати над сайтом.
Адже у зв'язку з просуванням по службі, фактично не матиму великої клькості матеріалв для пеблікацій. Але разом з тим я можу ділитися досвідом з колегами щодо оформлення документації, обговоренні інструментів дистанційного навчання (а в мене багато досвіду з цього питання), лайфхаками у роботі психолога та педагога та й матеріалів з досвіду роботи маю чимало. Тому було прийнято рішення "Сайту існувати!" .
Зрештою мені подобається вести блог, де маю можливість ділитися своїми думками, роздумами про життя та існування...
А поки що ділюся своїм новим робочим місцем у відділі освіти (вірніше куточком, бо маю ділити кабінет із сусідом).
14 березня 2018 року на базі нашої школи І-ІІ ступенів № 8 відбувся тренінг каскадного навчання для практичних психологів закладів загальної середньої освіти міста Ромни з теми «Підготовка вчителів до формування життєстійкості/стресостійкості в учнів». Я, практичний психолог, яка була учасником обласного семінару з даної теми, познайомила спеціалістів психологічної служби з програмою підготовки вчителів до формування навичок стресостійкості в учнів. Протягом тренінгу психологи ЗОШ міста та КНЕУ ознайомилися з модулями програми, їх змістом, проаналізували ситуації із шкільного життя, працювали в групах, шляхом мозкового штурму склали перелік наслідків травмуючої ситуації для дитини. Наступний етап каскадного навчання – впровадження програми по підготовці вчителів до формування навичок стресостійкості в учнів в заклади загальної середньої освіти міста Ромни.
Напередодні свята 8 березня ми з колективом зібралися не на робоче зібрання (як це часто буває), а просто провести час для себе. Як не дивно, були присутні майже всі члени колективу! Наша поїздка була в м. Суми. Ми прогулялися містом, здійснили шопінг, побували в торгово-розважальному центрі Мануфактура, а наші колеги-чоловіки подарували нам квитки до кінотеатру на прем'єру стрічки "Сотка" українського виробництва. День був чудовий і не вимушений. Хочеться весни...
Ремарочка - порада від психолога з власного досвіду: Народ, кожен з нас відвідує якісь курси, семінари тощо (хтось рідше, хтось часто як я), але що ми робимо після занять? О, так, ми біжим на вокзал щоб швидше повернутися додому (ми ж так мало часу проводимо вдома - сарказм звісно). Не знаю як кому, але я завжди радію можливості вирватися зі свого провінційного містечка (хоча я дуже люблю Ромни), але я тут живу і ми всі знаємо, що у нас мало місць, які можна відвідати.
Кожного разу, коли я потрапляю будь куди - я обрала правило: обов'язково відвідати будь що (моє правило: година для себе). Це може бути кав'ярня, якась виставка (невідомого і далекого від мого розуміння мистецтва, але ж хоч щось культурне, аххах), кіно, особливо люблю театри... Обов'язково знайдіть час на себе окрім навчання і 100% ви отримаете ще більше задоволення і позитиву від поїзки!
P.S. вчора була у м. Суми на тренінгу і відвідала кінотеатр. повернулася додому вже пізно, але враження не лише як після звичайного робочого дня ;)
Щойно повернулася з м. Суми, де проходила першу частину модуля "Основи психологічного консультування".
Можна мати великий досвід, знати безліч технік для використання у роботі, але одним з головних напрямків роботи психолога - це вміння зрозуміти клієнта та допомогти йому знайти вірне рішення виходу з проблемної ситуації...
Як виявилося, що просто поговорити "по душам" це не вихід і багато розуму не потребує... а от Велика наука Консультування...
Вводила в курс і розкладала все по полицях - прекрасний психолог Лариса Гелёва - черговий раз переконуюся, що це майстер своєї справи (адже таку велику кількість інформації не так просто розповісти у доступній формі, але їй це завжди вдається)!
14 лютого, саме на День всіх закоханих, на базі ЗОШ №6 відбулося МО психологів ЗОШ на тему "Навички кризового консультування та розвиток психоемоційної стійкості у дітей". Колегами було надано безліч інформації з даної теми а також продеемонстровано ряд психотерапевтичних технік, а саме: аромотерапія, кольоротерапія, дихальні вправи. Зустріч проходила в теплій та творчій атмосфері. Окрема подяка адміністрації ЗОШ №6 за створення зручних умов.
А ще в мене на хвилинку виникла ностальнгія, адже в цій школі я починала свою роботу як психолога, хоч і не довгі 6 місяців, але люди там хороші... а це одна з головних умов для сприятливої робочої атмосфери.
Той момент, коли вчительські діти на вихідних також працюють на школу, навіть якщо вони там ще не вчаться ))))
Якщо серйозно, то в кінці лютого на базі школи пройде семінар директорів ЗОШ. Звісно необхідно керівників чимось зайняти і здивувати. Тому планую використати саме техніку гратаж у поєднанні з релаксаційною музикою, аромотерапією та релаксуючою вправою вкінці. Підготовчі моменти тривають...
Цими вихідними окрім активного відпочинку, займалася самоосвітою і ознайомилася однією з цікавих технік образотворчого мистецтва. Ніколи не вміла та й не любила малювати, а тут... окрім тривалої підготовки до створення кінцевого малюнка, необхідно попередньо підготувати необхідну поверхню (навіть це заняття загягує та дає можливість зпглибися у роздуми).
То ж ділюся технологією "гратаж":
1. Необхідно розфарбувати картонний лист паперу різними кольорами (перевага надається фарбам гуаш)
2. Після висихання натираємо малюнок парафіновою свічкою (так, свічкою, і чим товстіший буде шар парафіну, тим краще)
3. Зафарбовуємо лист чорною фарбою повністю (пробувала туш, чорну гуаш - нічого не виходить, затратно фарбами і часом, добре підходить акрілова фарба, але вона коштує дорожче)
4. Малюємо на папері малюнок, прикладаємо до нашого чорного фону, і обводимо добре натискаючи (можна пропустити цей крок і почати малювати ручкою, яка не пишу по чорному фону - імпорвізація теж добре)
5. Досконало обводимо малюнок і насолоджуємося отриманим результатом.
Коли я все це робила - всі питали що за фігнею я страдаю ))) але в кінці виходить доволі непогано і затрати часу компенсуються гарним настроем та задоволеністю )))
24 січня 2018 року наша школа радо приймала 22 гостей з різних навчальних закладів, учасників міжрегіонального семінару практичних психологів на тему «Тривожність як основний чинник дезадаптації учнів».
В ході семінару-практикуму учасників ознайомили з основними видами тривожності, під час мозкового штурму присутніми було окреслено групи ризику дітей, які схильні до підвищеного рівня тривожності. Попрацювавши в групах, психологи розробили алгоритм роботи з тривожними дітьми: профілактика, діагностика, корекція, рекомендації.
В ході практичної частини гостям було запропоновано взяти участь у новітніх методах роботи сучасного психолога,випробувати їх на практиці. Так було розглянуто: метод тканевої терапії у роботі з тривожними дітьми; подолання тривожності у дітей за допомогою нейрографіки; використання МАК у роботі шкільного психолога; використання лялькового театру, пісочної терапії та психотерапевтичних оповідань у корекції тривожності та дезадаптації учнів;
Під час перерви для гостей була проведена екскурсія нашою школою, в ході якої директор презентувала музей АТО, класні кімнати, ремонти в яких робляться виключно силами вчителів та батьків; естетичне оформлення кожного куточка дає можливість виховувати в учнів бережливість, творчість та почуття прекрасного.
При підведенні підсумків міжрегіонального семінару-практикуму гостями було відмічено високий рівень та професіоналізм практичних психологів Роменщини, творчість та креативність директора школи та творчу дружню атмосферу протягом усього семінару.
Працездатність людини досить цікава річ. Справа в тому, що вона або присутня на максимум, або геть відсутня (не знаю як у кого, а в мене саме так). Якщо я "в ударе", то пофік, що вихідні в роботі! Адже така робота приємна ))) Дивно... сама в шоці чому так.
23 бонбоньерки до семінару. Кольорово, яскраво і красиво ;)
4 січня 2018 року на базі ДПТНЗ "Роменське ВПУ" відбулося чергове планове засідання творчої групи практичних психологів міста на тему "Світ сім'ї дитини з особливими освітніми потребами" в ході якого було окреслено алгоритм роботи з подібними сім'ями та у ході колективної роботи психологами було підгтовлено рад буклетів, пам'яток та рекомендацій для вчителів, батьків для підтримки, спілкування та кращого розуміння дітей з особливими оствітніми потребами.
Маю вже чималу колекцію Метафоричних асоціативних карт, але виникла проблема з їх зберіганням. Звісно хочеться все зберігати естетично гарно, але щоб і під рукою. Ситуація вирішилася швидко: колега оформила зручну і вмістку скриньку, яка відтепер зберігає МАК в легкій і доступній формі.
Що дає життя в якому ми не щасливі? А що таке щастя взагалі? Як говорила одна видатна людина "Ми щасливі рівно на скільки, скільки самі того бажаємо". Жодна розумна людина не буде сперечатися із твердженням, що "більшість наших проблем у нас в голові", то ж виходить ми самі вирішуємо як нам жити...
Багато інформації, позитиву та порядку для думок почерпнула разом із роменськими колегами-психологами на 10 ювілейному психологічному марафоні, що відбувся цієї суботи в м. Суми "Психолог і Я". Рівень організації не гірший, ніж в Києві (що дуже здивувало), атмосфера - безумовно доброзичливіша... були і обнімашки і старі знайомі і вчителі які колись навчали...
Три лінійки і 9 майстер-класів. хотілося побувати на кожному, але треба знати міру і обрати важливіше.
Вдячна в першу чергу Ларисі Гільовій - моїй викладачці з часів неусвідомленого мною навчання у виші (єдина вчителька яка мене заципила ще тоді); Каті Омельченко - яка вдало поєднала йогу та арт-терапію, а ще має магічну харизму; Віктору Приказчику - розповів що таке гнів і як він формується (до речі більшості моїм знайомим не завадило б також послухати цю лекцію
Про це не прийнято говорити вголос, але кожен знає, наскільки це жахливо. Суїцид! З кожним роком збільшується кількість дитячих суїцидів, і ця інформація не розповсюджується, хоча треба вже бити на сполох.
Творча група психологів нашого міста обрала проблемне питання, яке стосується саме дитячих суїцидів, адже навіщо чекати, коли проблема проявиться, краще її попередити та не допустити.
Практичними психологами на базі нашої школи 22 листопада 2017 року було розглянуто ряд питань, а саме: методи виявлення дітей «групи ризику» та їх діагностика, розглянули деякі аспекти консультування людини в стані горя та ознайомилися з одним із методів арт-терапії – терапія за допомогою тканини.
В кінці плідного засідання гостям було запропоновано пройтися коридорами та класами нашої школи, але особливо їх вразила виставка, присвячена Дню Революції Гідності та Свободи під назвою «Тільки щоб не даремно…»
18-19 листопада (цими вихідними) мала можливість відвідати "XXIII Международный Фестиваль арт-терапии АRТ-PRAKTIK" якмй проходив в м. Києві та організатором якого являється Олена Тараріна; її вебінари передивляюся час від часу.
60 спікерів, в тому числі Німеччина, Словакія, Казахстан і т.д., більше 70 майстер-класів на вибір, роздатковий матеріал+диски - все це залишило велику кількість емоцій та позитиву.
Мала нагоду навчитися використовувати такі арт-терапевтичні методики, які ще маловідомі- адже їх презентували самі автори (це кінотерапія, робота з природніми матеріалами, акріловими фарбами тощо). По закінченню навчання отримала сертифікат від ГО "Східноукраїнської асоціації арт-терапії".
Досвід провідних арт-терпевтів стане в нагоді не лише в моїй роботі, а й в особистому житті, щоб краще жити в гармонії з навколишнім світом та людьми.
Що може бути приємніше за подарунок, особливо якщо його зроблено власноруч ще з оригінальністю? Своїм подружкам до свят приготувала приємні сюрпризи: торт з сюрпризами у кожному шматочку та конвертики з несподіваним вмістом. Судячи по їхній реакції - їм сподобалося, а мені приємно, що я комусь принесла радість ;)
З 13 по 17 листопада у школах міста буде проходити Тиждень толерантності. У нашому навчальному закладі цей тиждень є традиційним кожного року. Цього разу підготовчі моменти розпочалися далеко за довго від самого тижня, адже необхідно підготувати безліч роздаткового матеріалу, наочності і т.д., щоб тижневі заходи відбувалися не просто по класам, а на рівні всієї школи, адже я прагну залучити не лише учнів до масових заходів, а й батьків та вчителів.
Дякую дівчатам-колегам, які залишилися у п'ятницю щоб допомогти зробити фотозону та вирізати деякі матеріали.
Маю надію, що цього року Тиждень Толерантності пройде на такому ж високому рівні що і минулі роки.
У середу 8 листопада у приміщенні ЗОШ № 5 м. Ромни відбувся навчально‐методичний тренінг «Запобігання ґендерного насильства та жорстокого поводження з дітьми" який провела тренер міжнародної організації «Ла Страда» Макаренко Н.М. У тренінгу взяли участь майже практичні психологи міста.
Особливо для мене важливими аспектами тренінгу було формування ставлення до проблеми гендерної рівності як до актуальної проблеми для України, формування активної громадянської позиції щодо реагування на факти порушення гендерної рівності.
Тренер поділилася цікавою інформацією стосовно теми, роздатковим матеріалом для проведення акцій/тижнів у навчальному закладі а також надала довідки про участь у навчально-методичному тренінгу.